Wie geven de vrouwen het gevoel de wereld te runnen, maar doen het ondertussen zelf? Mannen!

21 oktober 2013 - Chanava, Slowakije

Dag Allemaal,

Dag drie in Slowakije. Na een gezellige avond gisteren, zijn we vanochtend weer fris en fruitig opgestaan. Een stevig ontbijt en een goede bijbelstudie zorgden ervoor dat we dag goed konden beginnen. Rond 10.00u werden we verwacht in de basisschool van Chanava. Daar 'vertelden' we het verhaal van Wout (Max Lucado). Dat deden we onder andere door het verhaal uit te beelden middels mime. De kinderen (voornamelijk Roma kinderen) keken aandachtig toe! Het knutselwerkje dat we voor hen bedacht hadden liet hen zien dat ze allemaal uniek zijn. De kinderen zetten hun handafdruk met verf in een door hen versierd lijstje.
Daarna vertrokken we naar buiten waar we verschillende sportactiviteiten hadden opgezet. De kinderen genoten zichtbaar!

Na een overheerlijke lunch (soep, daarna tomatensoep met twee enorme ballen) vertrokken we richting het verzorgingshuis waar de ouden van dagen 'verzorgd' worden wonen. Hen konden we vermaken met verschillende bewegingsactiviteiten, handmassages, gezelligheid en overheerlijke poffertjes. Ook deze mensen zagen we opfleuren bij die extra aandacht.

Het is goed om te zien dat we zoveel mensen kunnen steunen met zoveel 'kleine dingen'. Het lijkt een druppel op een gloeiende plaat, maar zijn blij dat we íets voor hen kunnen betekenen.

Ondertussen: Terwijl de meesten bezig waren in het verzorgingshuis, zijn Gert, Robert en Harold samen met dominee Akos een stad verderop gegaan om de banden (Inmiddels had ook een tweede band het begeven) van de bus te laten repareren.

Nu een vrije avond, morgen weer vroeg op! Groeten daar!

Wist u dat:

• De dames ongezond vroeg opstaan?
  • Ze de jongens hier in mee sleuren?
  • Dit omdat ze zo vreselijk veel lawaai maken?
  • Harry er steeds meer bijvoeglijk naamwoorden bij krijgt (sweety, dirty, handy)?
  • Gerts ouders vandaag 25 jaar getrouwd zijn (gefeliciteerd!)?
  • Sharon en Tamar steeds vaker quality time met zichzelf nodig hebben?
  • André vanavond bepaald niet te spreken was over de kwaliteit van het eten?
  • Hij hier twee uur later nog over klaagde?

1. Marianne:
    22 oktober 2013
    Maar moesten ze dan met 4 mannen een band verwisselen? Verder vind ik fijn dat jullie goed hebben, daar. Groeten marianne
  2. Rieta:
    Hoi lieve mensen,
    Dus het mime stuk was geslaagd en ging goed?
    Fijn dat de kindertjes hebben genoten, jullie vast ook!
    Was het in het verzorgingshuis ook goed?
    Vanuit Zeewolde veel liefs, verbondenheid, zegen en ook heel veel plezier!
    We kijken al weer uit naar nieuwe belevenissen van jullie :).
    Groetjes, Rieta

Kusjes voor Ronnie!!
  3. Anne Marie:
    22 oktober 2013
    Szia, dag lieve allemaal!

Met verlangen en weemoed lees ik jullie mooie/gekke/leuke verhalen en bekijk ik de foto's....ik zie het allemaal voor me en 'ruik' Slowakije! Fijn dat jullie het goed hebben met elkaar en liefdevolle aandacht mogen 'uitdelen'..., een cadeautje om te geven en te ontvangen tegelijkertijd! Fijn dat jullie activiteiten in de smaak vielen/vallen. Leuk, dat verhaal van Wout en het knutselwerkje.
    Enne...ik begrijp die behoefte wel aan slaapkamerdeuren...zeker na die goulash :-)
    Heb het goed en geniet van elke minuut, de dagen vliegen om.
    Isten Szeret téged!

Warme groet en in gedachten bij jullie,
    Anne Marie

p.s. Wat een pech zeg met die banden van de bus.
    p.s. Willen jullie alle bekenden de HARTelijke groeten doen met een big hug erbij?!
  4. Rola:
    22 oktober 2013
    Gelukkig hebben we al foto's voordat jullie een stukje plaatsen....Andrea heeft mooie plaatjes van jullie gemaakt en ik heb ze gedeeld op fb pagina!! Jullie zijn kanjers...zo trots! Kan niet wachten op jullie verhalen. Morgen nog 1 dag...geniet van alle minuten dat jullie daar mogen zijn...! Isten szeret teged! Liefs, Rola
  5. Rola:
    23 oktober 2013
    lieve Marieke, van harte gefeliciteerd. Wat wil ik je graag ff lekker knuffelen, mar ik moet echt wachten tot vrijdag!!
    Ik wens je een geweldige, onvergetelijke 21-e verjaardag. Ook al mis ik je op zo`n dag als vandaag; ik weet ook hoe bijzonder dit is...voor jou en voor mij <3, geniet nog heerlijk van de laatste dagen daar, dikke kus mama xxx
  6. Rieta:
    Lieve Marieke,
    Even een speciaal berichtje voor jou!!
    Van harte gefeliciteerd met je 21e !! verjaardag!!
    Veel liefde en zegen toegewenst in je nieuwe levensjaar hoor!!
    Geniet van deze bijzondere dag op die bijzondere plek!
    Een verjaardagsknuffel van ons.
    Liefs
    Rieta.
  7. Rieta:
    Lieve Marieke,
    Even een speciaal berichtje vor jou.
    Van harte gefeliciteerd met je 21e! verjaardag!
    Liefde en zegen toegewenst in je nieuwe levensjaar.
    Geniet van deze bijzondere dag op die bijzondere plek, samen met alle lieve mensen om je heen.
    Een verjaardagsknuffel van ons,
    X Rieta
  8. Rieta:
    23 oktober 2013
    Sorry, hij verzond het de eerste keer niet, nou ja, beter dubbel als niks :p