Who run the world? GIRLS!

20 oktober 2013 - Chanava, Slowakije

Jo napot!

Een goed begin is het halve werk dus om 08.30uur werden we verwacht voor onze eerste uitgebreide ontbijt (lees: brood, boter, jam en water) Gelukkig hoefden de jongens zichzelf niet te wassen dus hadden de meiden vrij spel in de badkamer.

Andre en Lean kwamen later aan bij de keuken dan verwacht, dus Ard heeft ze bij de lurven gegrepen en een standje gegeven. Gelukkig (lees: helaas) hadden ze een geloofwaardige smoes die met behulp van de foto werd bevestigd. We hadden een lekke band! Omdat de jongens zichzelf toch niet hadden gewassen waren zij uitgekozen om onder de auto te kruipen voor een reserve band. Terwijl de meiden (en Andre) boven de kerkdienst bij de ouderen meemaakten hebben de jongens de banden omgewisseld en even (lees: uur!) een testritje gemaakt. Dit liep dus uit op een race tegen de klok om de kerkdienst in Rimavska Sec mee te maken, waar Helena voor ging. Het was erg koud in de kerk en in slaap vallen was onmogelijk (lees: de bank was keihard en je zat rechtop)

Na de kerkdienst zijn we terug gegaan naar ons bescheiden paleisje en hebben daar gezamelijk de sport en spel activiteiten voor morgen en dinsdag voorbereid. Om 13.00uur werden we verwacht in de eetzaal waar we genoten hebben van de wienerschnitzel die vanmorgen tijdens het ontbijt al geslagen werd.

Na deze overheerlijke en goedvullende lunch zijn we weer vertrokken naar een grasveld voor de kerk van Rimavska Sec en hebben daar helaas maar een heel uur mogen spelen met de zigeunerkinderen. Met behulp van springtouwen, stoepkrijt, frisbees, voetballen en bellenblazen hebben we contact kunnen leggen met de kinderen. Er kwamen steeds meer kinderen bij, like bees on the honey. (Lees: Dirty harry wil alles in het engels zeggen en Ard maakt er een sport van om alle gezegde dus ook in het engels te zeggen!)

Om 15.00uur werden we verwacht bij Zsusan en Sabolc voor de goulashparty. Dit kon gelukkig door gaan omdat het kei mooi weer is! Ze staan in de achtertuin met een heksenketel boven een vuurtje goulash te maken, terwijl de meiden samen de blog aan het schrijven zijn. Ondertussen zijn we aan het wegzwijmelen bij alle mooie fotoos die al gemaakt zijn.

Omdat Ester 7 maanden geleden geboren is, hadden we allemaal een kraamcadeautje mee genomen. Zsusan en Sabolc waren sprakeloos en ontroerd en vonden het allemaal erg leuk.

We gaan genieten van de zon, het eten en elkaar.

Tot morgen!

Wist je dat:

... Tamar graag het dak opzoekt?

... hier vet hard de zon schijnt?

... het in Nederland niet zo schijnt te zijn? (let op de woordspeling! )

... Robert vandaag zelfs zijn bord niet heeft leeg gegeten.

... hij toch niet ziek is?

.... Ard wel zijn bord heeft leeg gegeten? (was een flinke uitdaging)

... Gert en Robert haantjesgedrag beginnen te vertonen?

... we gisteravond keihard hebben geoefend op onze zangkwaliteiten?

... Helena dit vergeten is en we dus niet hebben hoeven zingen in de kerk?

... we 1 ding missen in ons paleisje? Slaapkamerdeuren.

... we daardoor bij elkaar kunnen gluren?

... we dus ook de geluiden kunnen horen? (lees: ruiken!)

Sharon en Marieke:

Lieve Hijkie, we missen je hier keierg. Vanuit de bus hebben we Ronaldo al gezien maar verder in de buurt nog niet gespot. We houden onze ogen open. Succes met je belangrijke toets. We denken aan je. PLOP!

Marieke:

Ha! Het is weer keifijn. ik blijf hier wonen oke? Hijkie: ik blijf Bruno Mars luisteren hoor.  Doeeeeeeeixxxxx

Sharon:

Lieve guys, Hier is alles keifijn enzo. Ik geniet! Thanks voor de berichtjes paps en mams ;) See you guys soon! Veel liefs, en nog een extra plopje voor Hijkie!

Tamar:

Lieve allemaal, ik heb het hier super naar mn zin en ik geniet met volle teugen ;) Tot snel allemaal en Tom tot onder de kauwgomballenboom ;P Kusjes

1. Wil Otten:
    Hallo Allemaal,
    Wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben....maak er met elkaar wat van enne ....Marieke je komt gewoon weer thuis hoor........Liefs Oma Otten
    Ps Robert wel je bordje leegeten he jongen
  2. Walther:
    20 oktober 2013
    Misschien pak ik toch de auto nog maar even...

Have a good time!
  3. Rieta:
    20 oktober 2013
    .... een dag vol avonturen dus ;) , maar vast ook van mooie en waardevolle ervaringen!
    Fijn, geniet ervan met elkaar, wij genieten een beetje mee!
    Girls.... zijn inderdaad heel wat mans, maar boy's verwisselen de band....Top! ;)
    Slaap lekker voor straks en voor morgen een fijne, zonnige en gezegende dag!
    Liefs voor allemaal!
    XrietaX

-Speciaal een kusje voor Ronnie <3
  4. Janny:
    Lieve Tamar
    Moest je weer voor aapje spelen,kon je je energie weer niet kwijt?Morgen gaat het echte werk beginnen en zijn de kinderen blij dat jullie er zijn. Veel succes en tot horens ! liefs pa en ma
  5. Jeannette:
    21 oktober 2013
    Lieve allemaal, wat heerlijk om jullie blog te lezen!! Walter ik ga met je mee....
    Geniet van én met elkaar van de mooie, fijne, ontroerende momenten! En deel heel veel van Gods liefde uit!! Gezegen!
  6. Riek Kooistra:
    21 oktober 2013
    Heerlijke verhalen,maar dat van de zon??Stuur die maar door.Geniet' want het is zooo voorbij.groetjes en Gods zegen voor julie allemaal,van ons