First of hopefully many!

19 oktober 2013 - Chanava, Slowakije

Hallo Nederland,

Na 1700 kilometer en anderhalve dag reizen zijn wij veilig aangekomen op onze bestemming in Slowakije. Voor sommige een warm wederzien, voor de andere een warm welkom.

Na vrijdagochtend om 5 uur vertrokken te zijn uit Zeewolde in dichte mist, hebben wij aardig door kunnen rijden. Wij stonden om 2 uur smiddags pas in onze eerste file. Hier hebben flinke lol kunnen trappen en hebben aardig wat mensen opgevrolijkt. Na deze kleine vertraging hebben we in één stuk door kunnen rijden naar de Hongaarse grens. Vanaf hier was het nog maar 20 minuten naar, achteraf gezien, het verkeerde hotel. Na hier de kamers ingedeeld te hebben en al wachtende op het hoofdgerecht, werd André gebeld door het van te voren gereserveerde hotel. Ze vroegen zich af waar we bleven. Het bleek dat we ingecheckt waren in het verkeerde hotel... Na dit uitgepraat te hebben, konden we uiteindelijk toch genieten van een heerlijke maaltijd. Toen was het bedtijd. De eerste dag.

Vanochtend na een prima ontbijt, zijn we vertrokken in onze 'Bassie en Adriaan-bus', voor de laatste kilometers van onze reis. Deze rit voerde ons dwars door Boedapest, wat een erg mooie stad is. Nadat we de snelweg hadden verlaten, hebben we de rest van de reis over het platteland van Hongarije en Slowakije gereden. Dit was erg indrukwekkend om te zien.

Om 3 uur lokale tijd zijn we aangekomen bij Zsuzsa en Szabolcs die ons opwachtte met een heerlijke bak koffie. Hier hebben we tot 6 uur gezeten om kennis te maken en bij te praten. Toen zijn we, na nog een korte stop bij Helena en György, opweg gegaan naar Akos. Hier zullen de jonkies slapen. André en Lean zullen overnachten in het bejaardentehuis hier in het dorp.

Morgen zullen wij twee kerkdiensten bezoeken en smiddags zijn wij uitgenodigd door Zsusza en Szabolcs.

Een hele dikke kus van Sharon. En namens de hele groep de groetjes vanuit Slowakije!